بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان سخت‌گیری نکنند| ازدواج عامل مهم در تنظیم نیاز‌های اقتصادی و فرهنگی افراد

12:06 - 24 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۵۴۲
فرمانده قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) گفت: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان سخت‌گیری نکنند وبه منظور رفع مشکلات جوانان درپرداخت این وام تعجیل شود.
- مهرشاد سهیلی‌ایلامی در نشست خبری خود با ببان اینکه فقر و تبعیض جوانان را متلاشی کرده  است گفت: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان سخت‌گیری نکنند. مسئولین در وام ازدواج جوانان تعجیل کنند، و پرداخت این وام را تا شش ماه به تاخیر نیندازند.
 
فرمانده قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) با اشاره به اهمیت ازدواج در دین اسلام، اظهار کرد: ازدواج از امور مستحب مورد تاکید در دین مبین اسلام بوده و احادیث متعددی از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت بزرگوار آن حضرت در رابطه با ترغیب و تشویق به ازدواج و مذمت ترک آن بیان شده است. 
 
وی با بیان اینکه ازدواج از جمله مظاهر زندگی اجتماعی، انسان و امری الهی است؛ گفت: ازدواج همچنین سنت پیامبر و بزرگان دین است و علاوه بر پاسخگویی به نیاز‌های جنسی و عاطفی فرد، نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌کند. 
 
فرمانده قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) افزود: از آنجایی که ازدواج هنجاری بایسته در تمامی جوامع بشمار میآید، برای همین تاخیر در این امر مهم تبعات نامطلوبی برای فرد و جامعه به همراه دارد و بروز چالش‌های متعدد روحی و روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی را موجب می‌شود. 
 
سهیلی افزود: فراهم آوردن بستر‌های لازم برای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده دارای اهمیت اساسی بوده و تمام دستگاه‌هایی که در رابطه با مسائل مربوط به جوانان به ویژه ازدواج دارای وظایف قانونی هستند باید در مهیا کردن شرایط برای تشکیل خانواده تمام سعی خود را به کار گیرند.
 
 

برچسب ها: وام ازدواج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *